måndag 7 maj 2012

Träningsvärk


Usch och fy och aj sicken träningsvärk som börjar smyga sig på mig nu!



Ser inte alls så tungt och brant ut som det är i verkligeheten

Efter morgonpromenaden i morse trodde jag verkligen att jag skulle slippa träningsvärk, och kanske lite besviken. Gårdagens backintervaller var tuffare än jag förutsett, backen vi valt ut var nog lite i brantaste laget, en gammal hoppbacke och brant som tusan. Sådär så att det tog stopp efter halva vägen, andan i halsen och jag vet inte om jag verkligen lyckades få så mycket ut av det. Blev liksom inget flyt i löpningen. Men börjar man om från noll så kan jag väl inte riktigt räkna med att orka allt igen. Tycker dock inte bilderna gör backen rättvisa, det var en vägg!

Så eftersom träningsvärken inte gav sig till känna förrän först nu bokade jag in på inte bara ett utan två pass på kvällen, grounddance och pilates. Inget allvarligt för benen men var rätt matt mot slutet, energinivåerna sjönk och pizzerian på vägen hem såg väldigt lockande ut.

Men icke, cyklade raskt hem och blandade ihop kesella, hallon, mango, russin och solroskärnor i någon lagom gosig sörja. Väldigt gott men såg inte så aptitligt ut på bilderna så ni får inte se, nästa gång tar jag bild innan jag börjar blanda.

Nu ser jag i kors snart, så jag ska pallra mig mot sängen! En helt okej dag både mat och träningsmässigt, och i morgon blir det morgonpromenad igen annars bara vila

good night and good luck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar