måndag 4 juni 2012

Godis!!

Snickers!

I dag har jag gjort godis (: Haft ett gigantiskt chokladsug den senaste veckan, så i kväll snodde jag ihop lchf-snickers. Mörk choklad med 90 och 86 procents choklad, ekologiska nötter och ekologiskt jordnötssmör samt en halv tsk vaniljpulver, mastigt är det men oj så god första tuggan var. Kan jag lära mig att äta det här som godis när suget kommer så är jag väldigt nöjd. Jag åt en hel del kolhydrater både måndagen och tisdagen, så jag gissar att suget kanske är därifrån. Annars är det lättare än jag trott att ägna sig åt lchf, även om jag försöker få det att mer vara lchq, alltså kvalitetsmat och inte bada i fett. Har svårt för grädde och superfeta saker i vanliga fall. Majonnäs däremot går bättre och bättre, även om det känns väldigt konstigt att försöka lära sig att äta fett. 

Vill planera maten bättre och ha som ett schema, i alla fall för vardagarna, för att veta vad jag ska äta och ställa in mig på vad som blir nästa mål och när det kommer. Då tror jag att det blir lättare att hålla sig ifrån att falla ner i fällorna, för jag vill fortsätta! Vill att vikten ska rasa lite så här i början så att dels jag blir lättare och kommer i fler plagg i garderoben, tjockisjeansen gick sönder i dag och jag har ingen lust att köpa ett par till! Dels för att det sporrar mig att fortsätta, gått ner ett knappt kilo till den här veckan trots allt, och vill hålla i det. Blir jag lättare tror jag även att löpningen blir lättare - vill så mycket och det är så roligt att det verkar hända något, ändå minus 3.8 kg på två veckor!!

Planerad träning för veckan som kommer:
Måndag - morgonpromenad
Tisdag - morgonpromenad och yoga på kvällen
Onsdag - ledig så intervall i skogen någon gång under dagen
Torsdag - morgonpromenad och yoga på kvällen
Fredag - morgonpromenad 
Lördag - Möte hela dagen
Söndag - Löpning/intervall på kvällen

Mat som ska lagas
* Oopsies
* Blomkål- och kålrotscurry
* Någon fiskrätt
* Spenatsoppa

Planen är att lägga ut utförligare mat- och träningsplaner varje vecka, så att jag kan få lite struktur på detta. 

Nytt mål för sommaren: Armhävningar, jag har aldrig kunnat göra riktiga kanske max en om jag blivit tvingad. Så det ska jag öva på, öva öva öva!

Önskar er en skön vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar