onsdag 13 juni 2012

Morgonlöpning


Det gick så bra! Då den här veckan är smockfull av kvällsaktiviteter, vilket i och för sig är väldigt roligt så blir träningen lidande, och nu när jag är så peppad vill jag verkligen hålla i det. Så jag proppade mig full med mat och vatten på tisdagskvällen och kröp i säng tidigt. Klockan ställd på 05.00 och jag somnade med ett leende, men lite orolig, det är ju lätt att peppa dagen innan, inte lika lätt när klockan ringer. Men jag kom upp och ut! och det var värt varenda flåsig minut.

Springer efter ett träningsschema och har verkligen börjar från noll, där jag varvar löpning och gång. Det passar mig för jag lyckas komma upp mycket mer i fart om jag vet att jag ska springa i sju minuter än om jag ska springa fem kilometer. Det här var andra passet, och det tredje för veckan blir fredag. Tre pass i veckan ska om fem veckor få mig att relativt obehindrat löpa fem kilometer. Bra start mot nästa års utmaning: Göteborgsvarvet!!

Men man blir lite trött på kvällen - så nu ska jag blunda, blunda och le för i dag skedde en sak som jag har längtat efter i 18 månader, 18 månader av ångest, tårar och stress. Nu är det över, historien om den kärleken som bytte personlighet totalt är äntligen över och jag kommer sova som ett barn (:

Lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar