söndag 10 juni 2012

Jag är en köttbulle


God kväll!


Nja, kanske inte riktigt, men känner mig lätt uppsvullen. Har följt veckoplaneringen sådär... Måndagen och tisdagen gick bra, och morgonpromenad på torsdagen. För mycket vin och för lite sömn gjorde att onsdagen enbart ägnades åt att lägga trall på balkongen - men oj sicken träningsvärk jag fick i baksida lår efter det! Lyckades även ta mig ut och löpträna i dag på eftermiddagen - återkommer om det.

Varit supertrött och väldigt sugen på saker hela tiden, plus att helgen har spenderats på möte inklusive både luncher, middagar och fikor. Försökt att hålla igen, eller snarare fokusera på att äta det som känns bra och okej. Men jag är lite orolig för vågen i morgon, vet att det går framåt och att jag ska vara inställd på att det får gå långsamt för att bli varaktigt, men det är ändå lite oroväckande. Är så rädd för att trilla tillbaka och sluta bry mig igen. Är rädd för att gå upp allt igen och tappa greppet, för det är inte hälsosamt att väga som jag gör just nu och det är inte nyttigt att äta som jag gjort tidigare. Det här är min investering i mig själv och jag vill så gärna lyckas, självklart vill jag att det ska gå fort också, drömmer om kläder jag ska komma i och om situationer jag kan försätta mig i som jag just nu försöker undvika helt. Drömmer om att leva mer och vara med och allt det måste vara värt att inte äta allt det som jag kanske ibland vill äta.

Hur som helst, ny vecka - nya tag!
Startade i gång med löpträningen i kväll, det har ju verkligen inte gått min väg innan och nu har jag kapitulerat inför det faktum att jag inte är så tränad som jag vill vara, och att det inte går så lätt att komma tillbaka till löpningen som jag hade hoppats. Så jag börjar om, börjar från noll igen och ska nu följa ett träningsschema, för nybörjare. För att kunna springa fem kilometer på 30 minuter om sex veckor. Känns lite segt, men samtidigt så vet jag hur nöjd jag kommer vara när det här veckorna har gått. Så i dag har jag sprungit fem minuter för att sedan gå i två minuter och upprepat tre gånger. Joggade ner en liten sväng och gick hem, hela rundan är drygt sju kilometer och det var otroligt skönt att komma ut. Ska enligt schemat springa tre ggr i veckan och veckan som kommer är ganska full med aktiviteter men planerat att springa: måndag; onsdag och fredag. Så får annan eventuell träning/morgonpromenader bara vara bonus. Sen är vecka ett gjord och det kan bara bli bättre (:


Nu lite te och sen sängen, sömn är ju också en väg mot en sundare vikt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar