onsdag 22 maj 2013

Nya tider...

...nya vanor. Nja, inte riktigt nya - snarare återta gamla vanor. Läst igenom alla inlägg och insett att det är ett drygt år sen jag skrev det första. Inspieras av den energi som jag hade då och de rutiner jag försökte lägga grunden för. Ett år har gått och jag är tillbaka där jag startade, eller eventuellt ännu tyngre, har inte vågat väga mig på ett tag nu (som om det skulle förändra något...)

Sommaren närmar sig igen, det blev inget Göteborgsvarv - ett elakt knä satte stopp för de ambitionerna. Ett knä som troligen överansträngdes som en följd av min panik att få till någon slag kondition där i början av året. Började springa med en klubb, och gick från skogslöpning och längdskidor till intervaller på asfalt två dagar i veckan - vem som helst kan ju se att den planen inte var helt genomtänkt. Sjukgymnasten har ordinerat alternativ träning och rehabövningar - som jag slarvar med. Ibland tror jag att jag måste slå i botten ett par gånger innan det går upp för mig att förändringen bara ligger hos mig och även om det gick lätt (relativt) förra gången så måste jag göra jobbet en gång till. Jag kan inte gå omkring och gräma mig över att jag inte höll i det i höstas, att jag lät kilona och slöheten komma tillbaka, att jag släppte in sockret i skafferiet igen och att inga kläder längre passar.

Börjar om nu, vet att det låter ihåligt och svårt att ta på allvar. För min skull, från rätt håll. Det får ta tid och huvudet måste följa med. Börjar i dag, för att jag kan, för att ikväll väntar andra träningspasset på nya cykeln, för att i morgon är planen att cykelpendlingen ska starta. Jag har två mil, 20 kilometer, till jobbet, det är bra träning, det är träning som bli gjord - det är där jag ska starta min omvandling, nu.

Inspiration, andning och fokus - livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar