måndag 17 juni 2013

Elakt knä och alternativ träning


Utebassängen Eriksdalsbadet

Måndag morgon, en mindre folksamling utanför grindarna innan badet öppnar. Som färsking i sammanhanget försöker jag ta rygg på någon som ser erfaren ut, och det går rätt bra att smälta in (tror jag). Ah, vilken lycka att få simma i morgonsol - även om det inte är havet så är det vatten och en lätthet som jag saknat! Tänk att kunna träna utan att det gör ont någonstans - för cyklingen gör ont. Knät har blivit sämre så pendlingen har fått läggas på is ett tag - så typiskt för det var en bra tur till jobbet, och så otroligt skönt att slippa kollektivtrafiken!

Men en kilometer simning och sen cykla vidare till Södra station var en mycket skön start på dagen och det ska absolut bli ny rutin!

Ny sjukgymnastiktid bokad - vilket är bra då både knä och nu även vänster fot bråkar med mig. Styrke/rehabträning i eftermiddag är planen och nu tycker jag mig ha slagit i botten tillräckligt mycket för att det ska vända!

Med önskningar om en makalös måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar