lördag 24 november 2012

Omstart!

Ja, jag vet att det kanske har varit ett återkommande tema i det här. Men nu tänkte jag ta hjälp av bloggen för att göra det och gå ut hårt, svårt och utan skyddsnät.

Vill inte prata med för många om det här, vill inte att alla ska veta om komplex, dåligt självförtroende och en kosthållning som skrämmer livet ur vem som helst. Så jag säger det här istället, skriker rakt ut i cybervärlden och tänker att då blir det lite verklighet i alla fall, "någon" har hört och framförallt finns det kvar i inläggen när jag kommer in här igen (:

Det har gått utför efter sommaren, hösten har rasat i karaktär och gått spikrakt uppåt i viktkurvan. Tio tappade kilon och mängder av energi har tyvärr bytts mot fem kg och en massa trötthet och motivationen har gått i ide. Så nu, med en månad kvar till jul, en månad fylld av saker att äta, som hör ihop med den här årstiden, tänkte jag göra tvärtom. Blir inga lussekatter och pepparkakor i år, det blir en godisfri månad fram till julafton, till godis räknas också allt det fikabröd som fyller kontoret i december. Glögg kan jag nog inte vara utan - men det blir också det enda.

Ska istället fylla lägenheten med väldoftande hyacinter, julmusik och ljus, och inte att förglömma blöta träningskläder (: Har inhandlat nya löparskor som ska ta mig runt Göteborgsvarvet i maj och nu under vintern fungera som mina innespringskor. På onsdag har jag bokat genomgång av styrketräningsövningar jag ska köra för att orka springa.

Med mer uppdateringar här!

Nu kör vi (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar